Vi som driver 122:an Lantliv & Design är en grupp kreativa företagare kring väg 122 i sydöstra Småland. Välkommen ut på en lantrunda för att besöka oss, som vill erbjuda ett trevligt utbud för utflykt, shopping och mat! Längre ner på sidan finns alla företagen presenterade och till höger finns en karta att klicka på för att lättare lägga upp sin egen rutt.


Glasholmen Keramik och Design

Glasholmen Keramik & Design hittar ni i byn Makrismåla, strax utanför Rävemåla. Där välkomnar jag, keramiker Ann-Charlotte Olsson.
I MIN BUTIK finner ni bruksting i stengods, med bra funktion, och mycket mer spännande design i keramik. 

I MIN VERKSTAD får ni uppleva och skapa på olika sätt med den härliga leran. Ta med kompisar, nära och kära, så gör vi en resa i keramikens värld. Vi kan också göra en rakubränning som ger spänning och glädje vid det fantastiska ögonblicket när keramiken glödande tas ur ugnen. Kontakta mig så bygger vi ett bra program. Jag kan också ordna något att äta.

NYTT är mitt 1900-talsrum där ni kan hitta unika klenoder. Ute i loppisstallet har vi också fyllt på med nya fynd.

Har även öppet när ni kan! Ring 0477-60176. Varmt välkomna!
 
Mer information om Glasholmen keramik finns på adress www.glasholmenskeramik.se